sukan+sukan+sukan

Wednesday, March 29
Assalamualaikum,

Sukan, sukan, sukan...

Semalam telah diadakan ujian tara yang sememangnya WAJIB dihadiri oleh semua pelajar. Seperti biasa, sesi ujian tara adalah satu sesi yang amat dibenci oleh para murid dan cikgu.

UJIAN TARA:

Lontar peluru : +- 1.5 meter
Larian : 65 meter dalam 11 s.

Mengapa WAJIB?
: kerana markah akan diberi.

1 M untuk kehadiran
1 M untuk lontar peluru (kalau lepas)
1 M untuk larian (kalau sampai sebelum 11s)

Terus terang saya katakan, saya amat membenci sesi ini kerana:

1. Saya tidak pernah mendapat satu markah untuk lontar peluru
2. Saya tidak pernah mendapat satu markah untuk larian.

Kebiasaannya saya hanya kan mendapat satu markah untuk kehadiran. Tambahan pula, petang semalam, cuaca amatlah terik+panas. Mencecah 40C saya kira. Apa-apa pun saya syukur sesi tersebut sudah berlalu.

Sukan, sukan, sukan

Pada hari ini pula, aktiviti usrah telah ditunda kepada minggu hadapan(mengganti aktiviti kelab+persatuan - kami[saya dan rakan sekelab] berasa amatlah sedih) kerana latihan/raptai perbarisan diadakan. Hanya tuhan saja yang tahu betapa penatnya berkawad ke sana ke mari. Latihan nasyid pula,hanya tuhan saja yang tahu...


to be continued...

eyman D.

No comments: