Menjelang Ramadhan

Wednesday, September 28
Assalamualaikum,

Ramadhan menjelang tiba.. Rasa sayu pula hati ni. Masa berlalu begitu cepat tanpa saya sedari.Lebih kurang setahun dari sekarang, saya akan menduduki SPM. Tidak tahu sama ada diri saya sudah bersedia sepenuhya atau tidak.


Minggu hadapan Aman akan menduduki PMR. Saya sendiri sudah pernah merasai bahangnya. Hanya Tuhan yang tahu betapa resah dan gelisahnya saya ketika hendak menjawab soalan peperiksaan. Alhamdullillah Allah telah banyak menolong saya sehingga hari ini. Maha Besar Allah.

Minggu depan juga saya akan menduduki peperiksaan semester kedua. Alahai... Saya tidak mengulang kaji pelajaran lansung. Saya tahu saya seorang yang tidak rajin dan saya sudah bersedia dengan apa-apa keputusan yang bakal saya terima. Umi pula sudah bising-bising tentang 'result' peperiksaaan yang belumpun berlansung. Semoga saya ni akan menjadi lebih rajin. Insyaallah!

Seperti yang saya katakan tadi, Ramadhan bakal menjelang. Saya telah menyiapkan jadual saya pada bulan Ramadhan. Saya sangat sukakan bulan Ramadhan. Terasa aman dan tenang. Azam saya untuk Ramadahn kali ini ialah tidak meninggalkan solat terawikh. Insyaallah. Saya juga ingin mengurangkan sedikit berat badan yang makin bertambah. :P

Mungkin selepas ini, saya mungkin akan jarang mengunjungi teratak ini untuk meluangkan masa untuk menghadapai peperiksaan. Walaubagaimanapun saya akan cuba untuk menghantar info-info mengenai keberkatan bulan Ramadhan dan artikel atau esei saya mengenai TOKOH-TOKOH ISLAM.

adios,
DinaDarling



1 comment:

Anonymous said...

Hah!! dah tahu tak rajin...rajin-rajinkanlah...Allah tak menolong hambanya yang goyang kaki!!!!!!