Setahun berlalu

Saturday, March 29
Assalamualaikum,

Setahun berlalu. Saya hampir mengabiskan tahun pertama sebagai pelajar perubatan di bumi penuh barakah ini. Terlalu banyak liku-liku hidup yang tidak mampu untuk saya ceritakan di sini. Ada yang menguji fikrah saya sebagai seorang muslim, ada juga yang membantu saya untuk menjadi seorang yang lebih baik.

Kepada adik-adik yang kini giat mengisi borang, menghadiri temuduga dan sebagainya, saya mendoakan anda semua membuat pilihan yang bijak dalam memilih masa depan yang diredhai Allah. Sesungguhnya kita merancang, Allah juga merancang, namun perancangan Allah adalah yang terbaik.

Teringat bagaimana saya diuji dahulu. Temuduga JPA saya hadiri, temuduga MARA juga saya hadiri. Pelik? Memang pelik tetapi benar. Gagal temuduga JPA(Engineering) dan kemudiannya ditawar untuk melanjutkan pelajaran di Mesir(Medic). Tidak perlu saya ulas dengan lebih panjang rentetan penuh bersejarah di dalam perjalanan hidup saya yang penuh dengan warna-warni kehidupan.

***
Hari ini:

* SC di rumah
* Kelas Sirah di rumah Kak Rai
* Perjumpaan di rumah Husna

InsyaAllah esok akan diadakan short test untuk Histology. Doakan yang terbaik untuk saya.

eymand
Fustat.

1 comment:

Anonymous said...

Setiap kita diduga dan diuji.Allah akan uji mengikut kemampuan kita.sesungguhnya inilah jalan mu....harungilah liku2 jalan ini dengan yakin tabah dan tawaqqal.Berteman kan Quran dan Sunnah...dan hanya PADANYA kamu mengadu dan memohon juga yang sentiasa bersama-sama mu takala susah dan senang.Semoga hidupnya dipermudahkan Allah dalam segala hal.