Akhirnya!

Tuesday, February 5
Assalamualaikum,

Setelah lama menyepi akhirnya saya berjaya meng'update'! Alhamdulillah.

Musim peperiksaan telah pun berlalu. Cuti musim sejuk pula bakal berakhir.

Cuti kali ini mengajar saya untuk menjadi dewasa dan membuatkan saya semakin mengenali hati seorang sahabat.

Kami ke Alex, memenuhi tuntutan seorang Muslim dalam menziarahi dan mengekalkan silaturrahim sesama Muslim. Iskandariyyah sememangnya satu tempat yang mesti dilawati. Pantainya seakan-akan memanggil-mangggil saya untuk kembali. InsyaAllah saya akan menjejaki tanah Iskandariyyah sekali lagi. Mesti!

Kami juga ke Sinai. Menjejaki sirah para anbiya'. Meneliti dan memuhasabah diri. Saya sendiri tidak menyangkan saya akan sampai ke puncak. Melihat salah satu daripada keajaiban Tuhan. Terasa diri ini amat kerdil. Masih banyak lagi bukti kekuasaanNya yang belum saya singkap. Jika diri ini diberi peluang dan ruang, pasti ia tidak akan mensia-siakan setiap nafas yang diberi. InsyaAllah.

Alhamdulillah, sudah 19 tahun saya bermukim di atas bumi, tanah Tuhan. Happy birthday to me!

Doakan saya agar terus mampu untuk hidup sebagai seorang hamba yang menjalanakan tanggungjawab kepada Tuannya dengan sepenuhnya.Amin.

eymand
el-fustat.

No comments: