Ceritera saya?

Wednesday, May 9


Assalamualaikum,

Kadang-kadang seronok nak update blog,
sebab ada banyak perkara gembira yang berlaku.

Kadang-kadang malas nak update blog,
sebab ada banyak perkara sedih yang berlaku.

(Post hari ini tidak ada kaitan dengan ayat-ayat di atas. Mood saya hari ini berada pada aras yang baik. Ayat-ayat tersebut mungkin natijah dari mood saya beberapa hari lalu.Mungkin.)

Ceritera saya?
Saya masih diri saya yang dulu. Masih terperap di rumah. Kadangkala, jika saya bosan atau rakan-rakan saya bosan, kami akan ke KLCC (entah mengapa kami selalu ke situ? Dekat? Mungkin.) Boleh dikatakan dalam tempoh seminggu, pasti saya dan kawan-kawan akan keluar bersama-sama. Ada yang bekerja. Ada juga yang sudah berhenti bekerja. Ada juga seperti saya, terperap di rumah.

Isnin depan bermulah episod kehidupan yang baru bagi sebahagian besar rakan-rakan saya. Pusat-pusat matrikulasi kerajaan sesi 2007/08 akan memulakan operasinya pada 14 Mei 2007. Keputusan kemasukkan ke IPTA bagi lepasan SPM 2006(UPU) juga telah dikeluarkan. Afiqah akan ke PM Negeri Sembilan bersama Asma. Diyana dan Adilah mungkin turut serta. Athiyah dan Farhanah akan ke Asasi Ekonomi dan Pengurusan di UIAM Petaling Jaya. Izzah akan mendaftar masuk ke KDU pada 4 Jun 2007, satu permulaan bagi merealisasikan impiannya-membuka sebuah Law Firm. beliau akan mengikuti course Pre-Law selama 10 bulan. Kak Syaz masih menunggu panggilan UPU. Sakinah akan mendaftar ke CUCMS pada 17 Mei 2007.Beliau akan mengambil jurusan Farmasi.

Ceritera saya?
Tunggu dan lihat.

eymanD.



"Everyday,
I Pray,
to help me through the day,
to make myself stronger,
and I Pray.

Right now, the dreams I've longed for are slowly approaching and unfolding,
When I close my eyes, I can hear someone's prayer entering my heart ,
I believe that all many promises I've made with the stars will come true one day ,
We can do anything if we sweat, and pay attention to those who are special to us .

Once in a lifetime fly to the star,
The stars will watch over your dreams,
Once in your lifetime,
for that day,
Forever we'll work together so have love for your dreams.
Try your best to overcome the upsetting and tough obstacles,
Okay,
Open your eyes to the sky, then you can find the way for the better days,
Now we can live together in this world.

When it's tough, you can rest. Okay, quickly take a second,
The longed dream that the many stars know about, you can take it,
It will be easier if we work together,
This dream of yours is filled with passion, it's all yours,
There's no question. "

- Once in A Lifetime, Shinhwa, Statue of The Art(2006)-

1 comment:

Anonymous said...

ya,menunggu dan terus menunggu.tiada lain yg mampu dilakukan selain usaha dan tawakkal kpdNya.Dia tahu yang terbaik buat hambaNya.Smg tabah hati xberbelah bagi~:)

pray for me n our frens^_^