Exam tak habih laie..

Saturday, June 21
Assalamualaikum,

Tinggal lagi dua sahaja oral exam yang perlu saya dan rakan-rakan tempuhi untuk menamatkan final exam tahun satu di Kasr El-Einy Medical School.Pada mulanya saya berpendapat oral exam lebih susah daripada written. Namun, jangkaan saya meleset. Oral exam lebih tenang dan bersahaja.

Anatomy

Setiap pelajar akan berhadapan dengan dua orang doktor.
Stesen pertama: Dr. Emad.
Pada mulanya saya agak gementar- takut-takut di soal bahagian lower limb. (kurang mengulangkaji bab ini.Hehehe)
-Muscles attached to lesser trochanter(nerve supply, action)
-Branches of Femoral Nerve.

Stesen kedua: Dr. Embryology
-Branches of Radial Artery
-Pericardium
-Descending aorta

Kesimpulannya, oral exam anatomy agak melegakan


Biochemistry

Entah mengapa saya lebih berdebar pada peperiksaan kali ini daripada sebelumnya.
Duduk salah. Berdiri pun salah.

- Codon, anti codon
- mutation
- DNA repairs

Dua hari lagi, pada 23 Jun, oral Histology pula akan dijalankan, 28 Jun-Physiology. Doakan saya dapat lakukan yang terbaik. InsyaAllah!~

eymand,
mounira.







No comments: