A reminder.

Wednesday, April 23
Assalamualaikum,

reminding you in the case you forget....

As a good muslimah, keep away from ikhtilat


***
Apabila kita berada jauh dari keluarga yang sentiasa tidak putus-putus memberi nasihat dan semangat, diri semakin lupa dan alpa dan seterusnya hilang-lemas dalam kehidupan yang penuh dengan duri-duri cabaran dan dugaan. Oleh itu, dekatkanlah diri kepada Allah agar diri tidak terpesong dan dipeliharaNYA. Sesungguhnya Allah akan membantu mereka yang sentiasa mengingatiNYA.

Tidaklah rugi jika seseorang itu menjaga dirinya. tidaklah rugi jika dirinya dipelihara.

Sayangilah dirimu, peliharalah dirimu.

***
Semalam, bumi kaherah mencecah 41 darjah celcius. Apabila suasana dan cuaca menjadi panas, kesabaran manusia mulai memuncak. Wajah-wajah sebenar makhluk bernama manusia kian terserlah. Maka, musim panas memang menguji jiwa seorang muslim, melihat sejauh mana diri mampu menahan ujian Allah.

InsyaAllah, kelas bakal berakhir-tanda berakhirnya kehidupan sebagai pelajar tahun satu perubatan di bumi Kaherah ini. Peperiksaan bakal menjelma. Apabila tibanya musim peperiksaan, masing-masing makin tertekan dan runsing. Moga-moga Allah membantu hamba-hamba yang berjuang di jalanNYA.

Aman: happy birthday! semoga Allah memberkati hidupmu dan agar kau menjadi seorang pejuang yang sejati. huhu. Ade rezeki, meh join kakak kat sini.


eymand.
mounira


No comments: