Study/Kawen

Thursday, November 1
Assalamualaikum,

Sudah dua bulan saya bermukim di sini. Rasanya seperti sudah dua tahun saya berjauhan dengan SEMUA yang disayangi di Malaysia. Tidaklah susah sangat hidup di sini. Belajar bersama orang Melayu, tinggal serumah dengan orang Melayu. Fokus utama sekarang ialah belajar dengan rajin. Anatomy sangat mencabar. Terlalu banyak yang perlu dihafal. Doakan saya rajin-rajin belajar. -_-'

Rata-rata kaum kerabat mahupun rakan-rakan di Malaysia mengajukan soalan yang sama kepada saya: Dah potong-potong mayat dah? Pada mulanya, memang ada sedikit keraguan untuk memegang mayat. Well, please refer to my previous post: Sleep Walking- The Corpse Syndrome~ But now, seriuosly, I'm already immune to 'it'. Not to be proud of my immunity but actually, I can get over it. At one time, I really really cant assiociated with 'it'. Thanks Allah for giving me strength and help me all the time while being away from my family.

Baru-baru ni, salah seorang rakan sekolah menengah saya(lower form) melansungkan perkahwinan. Pada usia 18 sudah pun membina masjid! Wow! Tiada sepatah kata yang boleh saya ucapkan kepada mereka... No comment at all.... Tapi jangan risau, saya masih belum mempunyai hajat yang sedemikian rupa. Masih jauh lagi perjalanan hidup saya.

Sangat menggelikan hati apabila topik 'kawen' ini dibuka. Bagi kami, usia 18/19 bukanlah usia yang ideal ntuk mendirikan rumah tangga. Belajar masak pun belum khatam lagi. Hehe.
Belajar medic pun baru bab upper limb. Pelajar perubatan Mesir seperti kami masih ada baki 5 tahun lagi untuk dihabiskan. Kami ini bolehlah diibarakan seperti kanak-kanak ribena yang bakal menjadi doktor. Cubalah anda bayangkan.. Kanak-kanak ribena-doktor. Belum cukup umur pun untuk menjadi suami/isteri. Namun, jika dah sampai seru, eloklah dicepatkan. Boleh mengelakkan perkara yang tidak diingini dari berlaku....

eymand.

1 comment:

Anonymous said...

umi yah pesan dah tahun 5 /6 tu dah boleh cari calon!!!!!!ha ha ha