Masa VS Saya

Thursday, June 30
Assalamualaikum,

terlalu sibuk untuk update blog ni. Result Sem. 1 dah pun keluar. Rasanya tak lah teruk sangat untuk seorang tingkatan empat.

Beberapa masalah pun dah diselesaikan. Contohnya masalah usrah. Akhirnya setelah lama menanti, berharap dan berkorban (acheyhh), dapat juga usrah ditukarkan pada hari Rabu (iaitu selain dari hari Jumaat, hari yang sibuk)

Semalam dah hari ni, dapat MC. ( sakit tulang - konon aje) Dua hari ni, melepak aje lah kerjanya..
Minggu lepas saya masuk pertanding pidato sekolah, tak tahulah menang ke tak. Harap2 menanglah.

Selepas balik dr MPR, saya belum menulis secara serius untuk cerpen. Kalau untuk sajak adalah 2-3 sajak yang dah siap. Sekarang ni tgh sibuk mengedit skrip drama Gerak Gempur ( Idea asal-mankie).

Pasal pelajaran pula, masih lagi tidak 200% konstrentasi. Namun dah mencapai 150%. Contohnya dalam kelas BAT dan PSI, sudah tidak mengantuk lagi :P. Kelas BM pula dah menjadi lebih seronok selepas balik dr MPR. Kelas BI pun dah jadi lebih 'BEST' dr biasa. Cuma kelas KIMIA, BIO, dan FIZ masih seperti biasa, mengantuk yang teramat.

Dalam kelas, still mcm biasa, tiada perubahan. Kadang2 rasa kosong sgt kelas tu. Kalau nak dibandingkan dengan awal tahun. Bercerita tentang kelas dan masa2 lalu. Hari selasa( kalau tak silap) terjumpa Wafaa dekat sekolah. Dia datang nak ambil surat berhenti sekolah. Hehe. Dah setengah tahun baru nak claim surat berhenti. Lepas tu teringatlah dekat kawan2 yang berada jauh di mata, dekat di hati. Apa khabar mereka? Semoga mereka berbahagia dan sukses selalu.

Sebenarnya hari saya ingin berbicara tentang masa. Masa selalu mencemburui kita. Bak kata orang - masa itu emas, masa tidak tunggu kita. Ya! Semua itu betul. Tidak dinafikan, saya seorang yang tidak tahu menghargai masa (:P). Namun masa tetap penting kepada kita. Tidak kira dalam apa jua situasi, pembahagian masa amat penting.

Bagi saya, masa yang ada bagaikan tidak cukup sejak kebelakangan ni (mungkin saya terlalu banyak membuang masa..hehe...) Sesetengah perkara yang kita sudah lakukan, kita tidak boleh menyesalinya. Semuanya berkait rapat dengan masa. Kata orang masa adalah penawar segalanya. Saya mula berpendapat begitu juga. Masa adalah ubat yang paling mujarab untuk sesetengah penyakit 'emosi' dan 'mental'.

Sudah banyak saya berleter di sini. semoga ALLAH melindungi kalian dan semua hajat kalian dimakbulkan oleh-NYA. Amin...

adios,
~~eyman~~

No comments: